Informacje pracy Nowego Zarządu za okres 01-05-2024r. do 31-05-2024r.

  1. Wyceniono prace i wybrano firmę do realizacji wymiany najbardziej zdegradowanego obszaru pokrycia dachu na budynku Żółkiewskiego, wymianę rynien, wymianę wyłazu dachowego, wykonania naprawy elewacji kominów. Została stworzona i podpisana umowa, wykonawca wykonał prace. Odebrano wykonany zakres, przekazano dokumentację materiałową.
  2. Zlecono wymianę ciepłomierza do SECu w budynku przy ul Żółkiewskiego 14a.
  3. Wykonano oględziny i przekazano do wyceny temat przeciekającego dachu w mieszkaniu budynku J. Ch. Paska 34b/23 oraz temat odrywającej się blachy na wieży w mieszkaniu 34b/26. Wykonawca oczekuje na dostępność podnośnika.
  4. Zaktualizowano tabele z uwagami od lokatorów dotycząc prac remontowych.
  5. Uporządkowano dokumentację wszystkich budynków w zakresie książek obiektów
    i przeglądów budynków i instalacji.
  6. Trwają prace w zakresie uporządkowania kluczy w biurze Spółdzielni.
  7. Wymieniono na nowe pojemniki do segregacji odpadów przy ul. J. Ch. Paska 34 ABCD.
  8. Naprawiono bramę wjazdową przy ul. Żółkiewskiego 14-14A.
  9. Naprawiono oświetlenie w piwnicy przy ul. Podhalańskiej 12-13.
  10. Naprawiono oświetlenie zewnętrzne przy garażach ul. Podhalańska 12-13.
  11. Naprawiono uszkodzone schody wejściowe do klatki ul. Podhalańska 13.
  12. Trwają również prace w zakresie uporządkowania wszelkiej dokumentacji w biurze Spółdzielni.
  13. Wykonano przegląd budynków w zakresie porządku na klatkach schodowych oraz terenu wokół nich.
  14. Wykonano przegląd budynków przy ul. Paska 34 abcd oraz ul. Podhalańską 12-13 z firmą zewnętrzną w zakresie utrzymania zieleni.
  15. Zarząd ponownie wystąpił z pismem do Księgowego Spółdzielni w sprawie:

Braku wykonania usługi księgowej: Zgodnie z warunkami umowy, niestety usługi te nie zostały wykonane zgodnie z ustaleniami, co jest podstawą do odmowy zapłaty za nieświadczone usługi. Brak przygotowania sprawozdania finansowego: W ramach naszej umowy, był obowiązek przygotowania sprawozdania finansowego za rok 2023.

Niestety, do dnia dzisiejszego sprawozdanie to nie zostało dostarczone, co stanowi rażące naruszenie warunków umowy. Błędy w rozliczeniu podatku dochodowego od osób prawnych: Po przeprowadzeniu audytu wewnętrznego stwierdzono liczne błędy
w rozliczeniu podatku dochodowego od osób prawnych, co może narazić Spółdzielnię na poważne konsekwencje finansowe i prawne. Błędnie ustalone wyniki finansowe: Podczas przeglądu wyników finansowych za rok 2023, odkryliśmy, że wyniki te zostały błędnie ustalone. W związku z tym, wyniki te nie mogą być uznane za prawidłowe i zgodne
z rzeczywistością.

  1. Zarząd sam sporządził sprawozdanie finansowe Spółdzielni za 2023 rok wraz z informacją dodatkową.
  2. Sporządzono sprawozdanie Zarządu za 2023 rok za poprzedni Zarząd.
  3. Przeanalizowano wszystkie faktury zakupu od stycznia do kwietnia 2024 roku w celu prawidłowego ujęcia w księgach rachunkowych. Koszty zostały prawidłowo podzielone pod względem merytorycznym i rachunkowym oraz dokonano korek w księgowaniu.
  4. Ponownie rozliczono podatek dochodowy od osób prawnych za 2023 rok.
  5. Uzgodniono z urzędem skarbowym zobowiązania podatkowe w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, Spółdzielnia zapłaciła tylko za 01,02,03,04 – 2023 roku. Powyższe zobowiązanie zostało niezwłocznie uregulowane.

 

 

 

 

 

 

Kontakt:

Spółdzielnia Mieszkaniowa POMERANIA w Szczecinie
ul. Żółkiewskiego 14A
70-346 Szczecin

Telefon: 798-141-222

NIP: 851-00-17-311
REGON: 001031801

Nr konta 39 1020 4795 0000 9602 0004 0048 PKO BP